آیا تحلیل تکنیکال جواب میدهد؟

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

پیوندهای روزانه

آیا تحلیل تکنیکال جواب میدهد؟

آیا تحلیل تکنیکال جواب می دهد؟

قبل از شروع توضیح در رابطه با تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بهتر است با خود عبارت تحلیل تکنیکال بیشتر آشنا شویم. این مفهوم عبارت است از مطالعه روند های آماری از داده های مربوط به قیمت و زمان که موقعیت های تجاری را بیان می کند.

همچنین افرادی که به تحلیل این موضوع می پردازند برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف ارزش و قیمت دارایی ها از الگوهای حرکات قیمت، سیگنال معاملات و ... که از ابزارهای تحلیلی هستند بهره می برند.

لازم به ذکر است از تحلیل تکنیکال می توان در سهام ها، فارکس، رمز ارزها و ... استفاده نمود.

در حقیقت نمودارهای موجود برای حجم معاملات و قیمت تصمیمات گرفته شده افراد فعال بازار در گذشته هستند که بر روی آینده بازار تاثیر می گذارند و به دو صورت اتفاق می افتند که عبارتند از :

۱-روانشناختی : چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است، در نزدیک شدن به آینده تاثیر گذار و کاربردی می باشد.

۲-بازتاب : در کار برخی از تریدرهایی که به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تسلط کافی دارند و روند ها و دستورالعمل های نمودار های رایج را تشخیص می دهند و بر طبق آن فعالیت می کنند تاثیر بسزایی دارد و اگر تعداد مطلوبی از افراد از این استراتژی بهره جویند، در نهایت می توان این انتظار را داشت که این الگو ها نتایج مورد نظر را در بر داشته باشند و به احتمال زیاد این روند با حضور افراد بیشتر به جلو حرکت کند.

روند ها

سه روند یا ترند وجود دارد که عبارتند از :

۱-روند صعودی که در آن ارزش دارایی ها در حال افزایش می باشد و سقف ها و کف ها بالاتر هستند.

۲-روند نزولی که در آن ارزش دارایی ها در حال کاهش می باشد و کف ها و سقف ها پایین تر هستند.

۳-روند افقی که در آن قیمت دارایی در یک مسیر افقی حرکت می کند.

همچنین بعضی از معامله کنندگان از عبارات گاو و خرس استفاده می کنند که در بازار گاوی، به وسیله شاخ ها به بالا می رود که طبیعتا قیمت ها هم افزایش پیدا می کنند و در بازار خرسی به وسیله پنجه ها به پایین می آید و در نهایت قیمت ها هم کاهش می یابند.

سطوح حمایت و مقاومت

وقتی در نمودار، حرکت به شکل خطی نباشد، قیمت با بالا رفتن با مقاومت روبرو می شود و با پایین آمدن از حمایت برخوردار هستند. یعنی در مقاومت روند صعودی توقف پیدا می کند و در حمایت روند نزولی متوقف می شود که به دلیل فعالیت فروشندگان و خریداران است.همچنین هنگامی که مقاومت از بین برود معمولا به حمایت تبدیل می شود و اگر حمایت متوقف شود به مقاومت تغییر شکل پیدا می کند.

در تحلیل تکنیکال ارز های دیجیتال، معمولا حمایت به عنوان نقطه ورود و مقاومت به عنوان نقطه خروج تلقی می شود.همچنین بعضی از مواقع به دلیل تمایل زیاد خریداران در بازار، احتمال دارد که قیمت بدون توقف، مقاومت و حمایت را پشت سر بگذارد.

تحلیل تکنیکال پیشرفته

در تحلیل تکنیکال پیشرفته مبحث نمودار های OHLC مطرح می شود که نوارهایی هستند که به عنوان شمع شناخته می شوند و شکل این شمع به ارتباط بین قیمت آغازین، بالاترین قیمت، پایین ترین قیمت و قیمت پایانی بستگی دارد.

۱-شمع گاوی یا صعودی که در آن قیمت بسته شدن از قیمت باز شدن بالاتر است و به رنگ سفید یا سبز می باشد.

۲-شمع خرس یا نزولی که در آن قیمت باز شدن از قیمت بسته شدن بالاتر است و به رنگ سیاه یا قرمز می باشد.

این یک روش بسیار مناسب و مطلبوب برای هر نوع دارایی مالی نیز می باشد که می توان آن را به صورت جداگانه که الگو های ساده هستند و یا گروهی که الگوهای پیچیده می باشند مورد ارزیابی قرار داد و هدف اصلی آن تعیین روند بازار می باشد.

اندیکاتور یا شاخص

اندیکاتور یا شاخص تابع ریاضی هستند که به جهت تحلیل نمودار ها از آن ها استفاده می شود که می توانند در درک وضعیت بازار و شرایط آن بسیار مفید واقع شوند.همچنین قیمت در گذشته و حجم معاملات، دو مقوله مهم در استفاده بهتر از شاخص ها می باشد که نتیجه استفاده از آن می تواند سبب تحلیل قدرت یک روند، پیش بینی آینده آن و در نهایت تایید آن می شود.

این مورد را هم باید اضافه کرد که شاخص های متفاوتی وجود دارند که هر کدام عضو یک مجموعه می باشند و اهداف خاص خود را دنبال می کنند. مثلا بعضی از آن ها نوسانگر هستند.

به این نکته هم باید توجه کرد که هر کدام از این شاخص ها یک ابزار هستند و تریدرها معمولا از چند شاخص به صورت ترکیبی استفاده می کنند.لازم به ذکر است که یکی از بهترین و معروف ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ابزار تریدینگ ویوو می باشد که از محبوب ترین شاخص های موجود استفاده می کند.

حال باید دید آیا تحلیل تکنیکال جواب می دهد یا خیر؟

در پاسخ این سوال باید گفت تحلیل ها بیشتر از 60 درصد درست از کار در نمی آیند.یعنی از هر 10 تحلیل حداکثر 6 تحلیل درست از کار در می آید و 4 تا از آنها نادرست(البته منظورمان تحلیل بهترین تحلیلگر است). ولی افرادی که تجربه و دانش کافی داشته باشند می توانند تحلیل های درست تری را ارائه دهند و در کار ترید کردن موفق باشند.

مرجع :سایت شمع سبز

نویسنده:

تاریخ: يکشنبه 10 اسفند 1399 ساعت: 13:47

تعداد بازديد : 77

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


ليست صفحات

تعداد صفحات : 0

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 30
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 108
بازدید سال : 499
بازدید کلی : 4089
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.133.150.56
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

درباره ما

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

آخرین نظرات کاربران

امکانات جانبی